Handelsbetingelser
§1 – Ansvar
Disse handelsbetingelser er gældende for køb af varer på serviwet.dk.
Serviwet.dk drives af
ServiWet Hot Towels Rental Service v/Rikke Kjeldsen
CVR-nr. 35554114
Søndergade 27
6600 Vejen
Tel.: 40373351
Email: rikke.kjeldsen@serviwet.dk
Handel på serviwet.dk kan kun finde sted, hvis kunden erklærer sig indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel på serviwet.dk.
§2 – Betaling
§2.1 – Ordrebekræftelse og betaling
Når vi har modtaget din ordre og betaling, får du med det samme en onlinemeddelelse med besked om dit ordrenummer og det samlede ordrebeløb. Vi anbefaler, at du udskriver og gemmer denne meddelelse, som er din ordrebekræftelse. Betalingen kan ske gebyrfrit med Dankort/VISA Dankort, VISA/MasterCard/Maestro/Visa Electron, og JCB/American Express samt fakturabetaling. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra serviwet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
§2.2 – Kreditperiode, betalingskort
Så snart serviwet har modtaget din returvare, tilbagebetaler vi beløbet til din bank eller betalingskortselskab, som derefter skal opgøre din konto. Der kan gå op til nogle uger, inden beløbet igen er disponibelt på din konto.
§2.3 – Sikkerhed ved køb
Det er fuldkommen sikkert at handle på serviwet.dk. Betalingen sker ikke på serviwet.dks egne servere, idet vi sender kunden videre til Stripe SSL-krypteret betalingsvindue, hvor betalingen vil finde sted. Når deres sikkerhedsservere har modtaget informationerne fra dit betalingskort, bliver de sendt direkte videre til banken i krypteret form. Ingen kortoplysninger bliver gemt eller opbevaret hos Serviwet. Betaling med betalingskort sker i overensstemmelse med alle gældende love og regler for onlinebetaling i Danmark.
§3 – Levering
Der tages forbehold for udsolgte eller udgåede varer, herunder restordrer og svigtende leverancer fra vore leverandører / distributører. Strejke, lockout, regeringsrestriktioner såsom told, valutaforanstaltninger eller andre hændelser uden for vor kontrol, berettiger os til fritagelse for levering.
For lagerførte varer forbeholder vi os ret til at foretage mindre justeringer i overensstemmelse med vores pakkestørrelser.
§3.1 – Leveringstid
Du kan ofte regne med at modtage dine varer inden for 1-3 hverdage.
På bestillingsvarer kan der gå nogle dage, før varene er hos dig. Kontakt os, hvis du vil høre mere om leveringstid på bestemte bestillingsvarer.
Du vil modtage en email fra serviwet.dk når varen er afsendt fra lageret.
§3.2 – Leveringsmetode
I postområderne 6510 Gram, 6560 Sommersted, 6600 Vejen, 6621 Gesten, 6622 Bække, 6630 Rødding, 6650 Brørup, 6660 Lintrup, 6670 Holsted, 6682 Hovborg, 6683 Føvling, 6690 Gørding, 6752 Gljebjerg og 6753 Agerbæk tilbydes gratis levering med serviwet’s egen varevogn, ved førstkommende lejlighed, typisk indenfor 2 dage.
I resten af landet, leverer vi med PostDanmark eller GLS. (Husk du kan afhente dine vare selv, og spare fragten)
Modtageren er forpligtet til at se efter, at varen leveres i ubrudt emballage, og såfremt dette ikke er tilfældet, at foretage gennemsyn af det leverede sammen med fragtmanden. Endvidere er modtageren forpligtet til at sikre sig at forsendelsen indeholder de bestilte varer, og skulle det ikke være tilfældet, straks – og senest inden 8 dage – at påpege fejl og/eller mangler i leveringen til Serviwet på e-mail rikke.kjeldsen@serviwet.dk eller tlf. +45 40 37 33 51. Modtageren kan ikke påberåbe sig erstatning for en forkert leveret vare såfremt varen er taget i brug.
§3.3 – Forsendelsesudgift
Levering i Danmark sker fragtfrit ved køb over kr. 2500 ekskl. moms. Ved køb under kr. 2500 ekskl. moms beregnes et fragttillæg på kr. 79 ekskl. moms.
§3.4 – Faktura
Fakturaen modtager du sammen med varerne.
§4 – Returnering og Fortrydelsesret
Returnering af lagerførte varer kan kun finde sted, når disse er indkøbt hos Serviwet, er i ubeskadiget stand og i original ubrudt emballage. Førend dette krav er mødt, kan fortryddelsesretten ikke anvendes. Varen skal på returneringstidspunktet være oprettet på vort lager og må ikke være i en mængde, der er unormalt stor i forhold til vores salg.
Returordrer til en værdi af under kr. 200,- krediteres ikke.
Returnering af varer mere end 14 dage fra leveringsdatoen kan kun ske efter skriftlig aftale med serviwet.
Ved returnering af varer skal følgende altid oplyses:
• Ordrenr
• Varenavn
• Antal
• Årsag til returnering (retur, ombytning eller prøve)
Varer uden ovenstående informationer kan kun returneres efter forudgående aftale og mod et returgebyr på 20% af varens købspris. Alle fragtudgifter i forbindelse med returnering af varer påhviler kunden.
§4.1 – Returneringsfrist
Normalt senest 14 dage efter modtagelsen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
- har modtaget din vare
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
- får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode
§4.2 – Betingelser for returnering
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på rikke.kjeldsen@serviwet.dk – i din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Produktet skal være intakt og i samme stand og mængde som ved modtagelsen. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
§4.3 – Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Varen sendes til følgende adresse:
ServiWet
CVR-nr. 35554114
Park Allé 13
6600 Vejen
Tel.: 40 37 33 51
Email: rikke.kjeldsen@serviwet.dk
§4.4 – Forsendelsesudgifter ved tilbagelevering
Udgifterne ved tilbagelevering betales af kunden, med mindre returneringen skyldes en fejl hos Serviwet. Udgifterne for returnering varierer afhængigt af ordrestørrelsen.
§4.5 – Refundering
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis tilbagebetalt det beløb, som du har indbetalt til os, fratrukket returgebyr iht §4. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
§4.5.1 – Betalingskort
Har du betalt med kreditkort, krediteres beløbet til det betalingskort, som du anvendte ved købet.
§4.5.2 – Bankoverførsel:
Beløbet tilbageføres til din bankkonto.
§4.6 – Reklamationsret
Eventuelle reklamationer over, at det leverede ikke er kontraktmæssigt eller er mangelfuldt, som køber ved behørig kontrol burde have konstateret, kan ikke gøres gældende overfor Serviwet. I andre tilfælde skal reklamation ske skriftligt umiddelbart efter varens modtagelse og senest 14 dage herefter. Det samme gør sig gældende for Købers eventuelle køber.
For så vidt angår mangler, som køber eller købers køber ikke har eller heller ikke burde have konstateret, kan køber gøre sådanne gældende over for sælger i indtil 1 år efter varens modtagelse under forudsætning af, at køber omgående har reklameret efter at have konstateret manglen eller være blevet gjort opmærksom på manglen af sin køber. I modsat fald fortaber køber retten til at gøre manglen gældende over for Serviwet.
Hvis du modtager en forkert eller en beskadiget vare, refunderer Serviwet naturligvis forsendelsesomkostningerne, både for den oprindelige levering og for tilbageleveringen. Vi beder dig sende en mail til rikke.kjeldsen@serviwet.dk – Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har returneret varen.
Når du handler på serviwet.dk som privatperson har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
ServiWet
CVR-nr. 35554114
Park Allé 13
6600 Vejen
Tel.: 40 37 33 51
Email: rikke.kjeldsen@serviwet.dk
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
4.7 – Varespecifikationer
Serviwet påtager sig intet ansvar for at mål og vægt stemmer overens med kundernes egne målinger. De vægt og mål med mere, der opgives, er producenternes angivelser. Såfremt en vare på disse punkter ikke findes at leve op til forventningerne, gælder den almindelige 14 dages returret.
§5 – Prispolitik
Alle priser er ekskl. moms. Ordrer optages til de på leveringstidspunktet gældende priser.
Vi tager forbehold for eventuelle prisjusteringer samt ændringer i produktspecifikationer, afgiftsændringer, tryk- og billedfejl med videre.